Cara Mudah Untuk Merekod Video Desktop Anda

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, 


Kali ini saya ingin berkongsi cara mudah untuk merekod video di skrin komputer anda. Ramai pelanggan DuitVideo yang bertanya tentang cara untuk membuat video dengan mudah dan cepat. Ini kerana mereka ingin konsisten untuk upload video di Youtube dan kemudian dapat menjana pendapatan online samada dengan affiliate atau Google Adsense.

Pada saya, cara paling mudah untuk buat video tentulah dengan rekod dengan smartphone. Tekan butang Record dan terus upload kan. Tetapi tidak semua niche video sesuai untuk dirakam dengan smartphone atau camera. Jika anda merekod suasana, pemandangan, suatu kejadian pelik atau binatang peliharaan yang comel, ini memang sesuai dengan rakaman menggunakan smartphone atau kamera anda.

Tetapi jika anda lebih suka buat tutorial,  ingin menerangkan sesuatu kepada pelanggan anda, tentulah penerangan di desktop komputer adalah yang paling ideal. Ini akan memudahkan mereka faham dan berminat untuk mendapatkan produk yang anda promosikan.

Biasanya ramai yang menggunakan camtasia atau perisaian screencast yang lain. Ada yang anda perlu beli dan install perisian tersebut.

LOOM

Saya ingin kongsi dengan anda cara percuma untuk rakam desktop komputer anda dengan cara  mudah. Memperkenalkan LOOM. Extension Chrome yang membolehkan anda merekod dektop anda dan share terus kepada rakan anda dan media sosial.




Pernah juga saya rekod untuk ajar wife saya cara untuk upload file ke Google Drive dan share link dalam messenger. Saya bukak Loom, rekod cara untuk upload file kemudian terus saya share link video tersebut. Memang mudah.

Anda juga boleh memilih untuk rekod Desktop penuh, Tab Semasa atau camera sahaja. Jika anda ingin upload ke Youube, sila download video tersbeut di komputer anda dan kemudian upload di Youtube. 

Sebelum anda upload di Youtbe pastikan video anda telah diedit untuk lebih menarik dan masukan text dan thumbnail yang menarik untuk tarik subscriber dan naikkan view. Barurlah boleh buat duit dengan video. Kalau nak tahu caranya boleh belajar di DuitVideo.

VIDSY : Cara Mudah Buat Produk Video Online


Tapi jika anda ingin membuat video yang lebih gempak lagi dan mudah. Terutamanya untuk iklan produk  di facebook. Anda boleh dapatkan VIDSY.  Software Ini Berjaya Bantu Usahawan Online Hasilkan Video Iklan Produk  Yang Dapatkan Tingkatkan Jualan Dalam Beberapa Klik Sahaja...





Anda hanya perlu lakukan 3 langkah mudah untuk membuat video dan memasarkan produk anda. 
  • Pilih template cun sesuai dengan niche produk anda. 
  • Masukkan copywriting serta gambar produk anda dalam template.
  • Akhir sekali, render & upload kan video yang anda buat di facebook atau Youtube.
Apa yang menarik software ini adalah cloud base. Anda hanya perlu login online dan create video anda. Tidak perlu install di komputer.  2018 adalah tahun Facebook Video Marketing. Ini kerana video lebih cepat terima like dan subscsriber/fan. Apa tunggu lagi, jom dapatkan di VIDSY

VIDSY sudah tidak dijual. Sila dapatkan Invideo Premium Lifetime

["FEATURES" INVIDEO PREMIUM LIFETIME]
Unlimited Videos downloads/month 
Unlimited Premium videos/month
Unlimited Premium stock videos from SHUTTERSTOCK + STORYBLOCK 
Increased video duration up to 15 mins
Automated Text to Speech Feature
Unlimited Storage for Uploads
All future updated
No InVideo Watermark
Videos in 1080p resolution
Full Editing Features
100+ Curated Designer Templates
Standard Media Library
Standard Media Library
Use your own Music


Catat Ulasan

1 Ulasan

Unknown berkata…
Dgr bule , nk caye x bule lh sgt.dunia skg dh bule org ubahsuai pelbagai agenda. Wawahuallam.