Mari Mengaji dengan Zekr

Salam Semua,

Sempena Ramadhan yang bakal menjelang tiba, aku nak memperkenalkan satu open software pengajian Al-Quran, Zekr. Mungkin kalau kita nak buka Al-Quran tuh nak kena ambil air sembahyangkan so macam tak sempat. So Zekr ni senang je, klik je dan baca. Kalau nak audio buleh download siap ada terjemahan lagi. Supaya lagi senang faham dan berkat.

Zekr ni aku firs time baca di JomPHP, kat situ aku download dan cuba. Dulu kalau nak dengar orang mengaji kena online sekarang tak lagi.

ghamidiBoleh download kat website dia. Aku suka dengar bacaan  Sheikh Saad Said Al-Ghamidi. Memang tenang je kalau dengar dia baca.

 # Kat Mana Nak Download

Internet-Downlaod-Manager

# Cara Nak Install – Senang ajer.

 

Ok kawan-kawan, selamat beramal. hehe. Kalau FB buleh mengadap 2 3 jam main game kan. Siram2 pokok, tanam2 bunga. Apa salahnya luangkan masa memahami dan menghayati Kitab Suci Al-Quran. Dah lah senang je tinggal klik2 je. Kalau malas jugak, tak tahu la.

Kat sini ada Ramadhan Handbook. Sila download FREE sajorkk. Buleh dijadikan panduan semasa bulan Ramadhan nanti. Mudahan2.

Technorati Tags: ,

Catat Ulasan

2 Ulasan

papabear berkata…
aku mau download itu zekr. thanks bro for the link. sangat baik ini :)
papabear berkata…
you are no 6 at http://kisahberuang.com/2010/08/03/thank-you-for-your-comments-july-2010/

thanks :)